joi, 8 octombrie 2015

20. Războiul „stelelor”

Cine a înțeles lumea, a găsit un cadavru, iar cel ce a aflat cadavrul e mai presus de lume.” – Isus (Evanghelia lui Toma)

Pentru că și-a dorit un copil, Sophia a fost pedepsită cu întemnițarea în lumea materială, corpul ei fiind planeta noastră, Terra sau Pământul, cu o formă mult diferită față de cea de astăzi. Dacă nu s-a putut elibera, a reușit măcar următorul lucru satisfăcător: răzbunarea. În timpul unirii sale cu Bythos, când o parte din energiile celor doi s-au combinat, Sophia nu a căpătat capacitatea de a se înmulți la fel ca eonii din Ogdoadă, ci una surprinzătoare: abilitatea de a crea viață în închisoarea ei. Nu de a o crea din propria sa energie, ci de a o aduce din Pleroma spirituală. Astfel, l-a atras alături de ea pe cel care a încarcerat-o, numit Enlil de sumerieni și Authades / Ialdabaoth / Abraxas / Horos / Stauros / Nous / Monogenes / Seth / Christos de gnostici. Nu doar el a fost forțat să coboare în „lumea de jos”, unde a fost închis într-un corp material, ci și alți eoni care i-au fost alături, trupurile lor fiind planetele pe care le numim astăzi Mercur, Venus, Marte, Jupiter, Saturn, Uranus și Neptun. Fiind creatorul „închisorii”, Enlil se putea elibera cu ușurință și întoarce acasă, în tărâmul spiritual, împreună cu însoțitorii săi. Însă nu putea face acest lucru fără a o împiedica întâi pe Sophia să atragă și alți eoni în închisoarea ei. Nu oricum, ci în cel mai violent mod posibil.
În cartea The 12th Planet („A douăsprezecea planetă”) din 1976, scriitorul Zecharia Sitchin demonstra că poemul babilon Enuma Eliș nu descrie ascensiunea lui Marduk în fruntea panteonului, după victoria împotriva dragonului-femelă Tiamat, ci geneza sistemului nostru solar. Iată interpretarea sa, alături de propria lui traducere a textului babilonian...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu